FANDOM

Kugutsu no Jutsu
Kugutsu no Jutsu.png
Nazwa
Japońska 傀儡の術
Rōmaji Kugutsu no Jutsu
Angielska Puppet Technique
Debiut
Manga Tom 8, Rozdział 70
Anime Odcinek 41
Film Naruto 2: Legenda kamienia Gelel
Gra Naruto: Ninja Council
Występuje w Manga, anime, gra i film
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Styl Walki, Bukijutsu
Klasa Ofensywna, Defensywna, Uzupełniająca
Ranga C
Jutsu Macierzyste Chakura no Ito
Pochodzenie Jutsu
Kurohigi Kiki Ippatsu

Kurohigi — Kiki Sanpatsu
Kurohigi: Sanshōuo
Hyakku Kugutsu Tamashibari
Dokukiri Jigoku: Baribari Hyaku Renpatsu
Shikomi Kugutsu: Shinshin Happa
Kugutsu Modoki no Jutsu
Sōen: Hitomi Gokū
Kugutsu: Haruchūgeki
Ura Shirohigi: Jukki Uematsu no Shū
Shirohigi Ōgi: Mugen no Shū
Kugutsu Tensei
Kugutsu no Jutsu: Gishu Senbon
Kugutsu Suiton: Yōu no Mai
Akahigi: Kiki Sankaku
Akahigi: Hyakki no Sōen
Senju Sōbu
Shirohigi: Jikki Chikamatsu no Shū
Sanbō Kyūkai
Mokujin Sōjutsu

Użytkownicy
Chiyo

Kankurō
Monzaemon Chikamatsu
Toneri Ōtsutsuki
Sasori
Shamon
Shuradō
Kokuyō
Komushi
Korobi
Mizuki Tōji
Saya
Kapitan Zabójców z Suny
Yaoki
Mukade
Setsuna
Gandō
Ibushi
Menō
Malice

Kugutsu no Jutsu jest unikalny styl walki ninjutsu. Użytkownik tej techniki jest znany jako lalkarz (傀儡 使 い, kugutsutsukai).

Przegląd

Ta technika wykorzystuje nicie czakry do kontrolowania lalek jak marionetki. Nitki w zasadzie poruszają kukiełki przez ich stawów, ale może także używać pułapki i ukryte bronie. Dowolna liczba nici czakry mogą być wykorzystane do sterowania marionetki, ale użytkownicy mogą korzystać z bardziej umiejętności mniej strun, za lalek. Zarówno Chiyo i Sasori wykazują zdolność do kontrolowania całego marionetki idealnie przy użyciu tylko jednej nici.

Podczas gdy większość lalkarzy normalnie byłoby w stanie kontrolować co najwyżej dziesięć lalki (jeden na palcu), Sasori za siebie modyfikacje pozwoliły mu kontrolować do stu lalek na raz.

Wady

Technika ta ma kilka słabych punktów:

Według obserwacji Shino Aburame podczas jego walki z Kankurō, technika lalek jest długim stylem zakresu, co oznacza, że ​​jest słaby przeciwko lalkarze walczący z bliskiego zasięgu. Podczas kontroli lalek, użytkownik jest szeroko otwarty, jeśli przeciwnik omija lalkiem. Z tego powodu, lalkarzy uniknąć rękę do bitwy strony, opierając się prawie wyłącznie na ich marionetkami.

Ponieważ większość lalkarzy wykorzystuje swoje ręce do manipulowania lalkami, jeśli ich ręce są wyłączone, to technika może być zneutralizowana. A ponieważ ruchy kukiełki opierają się na mechanizmach, które zostały zainstalowane w środku, zakłócających mechanizmy mogą opóźnić marionetkę w całości. Zostało to wykazane przez Shino podczas jego walki z Kankurō, gdzie zwykł swoje robaki infiltrować stawów Karasu, czyniąc nieruchomą lalką, a następnie ponownie przez Sasoriego, który wykorzystał Żelazny Piasek Trzeciego Kazekage do budy mechaniczne tarcze czakry Chiyo.

Inną wadą jest to, że ruch marionetki jest zależne od woli użytkownika, i jako takie nie będzie opóźnienie między poleceniami użytkownika i odpowiedzi marionetką.

Jako główną bronią lalkarza są lalki, jeśli wszystkie lalki są zniszczone lub wyłączona, lalkarz w kwestii pozostaje podatny.

Obejścia

Jeśli lalkarz traci wszystkie lalki, to nie znaczy, że są zupełnie bezradni, jak mogłyby wykorzystać technikę z ciał rozrzucone na polu walki; wykonywania tej taktyki z żywej osoby wymaga wielkiej współpracy i koordynacji lub osłabienie wroga opierającą się wcześniej.

Sasori udało się stworzyć innowacyjne metody, które mogą ominąć takie słabości, takie jak Hiruko, która jest noszona jak przebranie, służąc jako zbroia i broni się przed atakami i przekształcenie się do lalek, może walczyć z bliskiej odległości bez obawy o pozostawienie sam szeroko otwarty na kontratak. Jest podłączony bezpośrednio do jego rdzenia, jego kukiełki nie mają opóźnienia w czasie między dowództwem i ruchu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki